Termeni ș condiții

CONDITII GENERALE DE TRANSPORT INTERNATIONAL DE PERSOANE

SOCIETATEA TABITA TOUR SRL

 

Prin achizitionarea biletului de calatorie toti pasagerii au luat la cunostinta de Conditiile Generale de Transport, acestea sunt afisate, spre consultare, la sediile agentiilor Tabita Tour, pe site-ul www.tabitatour.ro si exemplare ale acestora pot fi solicitate, gratuit, odata cu cumpararea biletului de calatorie.

DOCUMENTELE PASAGERILOR:

1.Este responsabilitatea pasagerului sa se asigure ca detine toate documentele de calatorie conform legislatiei in vigoare.

2.In cazul in care pasagerii sunt retinuti de catre autoritati, transportatorul nu este responsabil pentru bagajele acestora, abandonate in mijlocul de transport.

3.Copiii sub 14 ani trebuie sa calatoreasca insotiti de un adult sau in cazul in care detin un act notarial care dovedeste acceptul parintelui sau tutorelui pentru efectuarea calatoriei si numai daca tara de destinatie si/sau tara tranzitata permite.

IMBARCARE/DEBARCARE SI TRANSPORT :

4.Este obligatorie prezenta calatorilor cu 30 min. inainte de plecare in scopul verificarii actelor si a imbarcarii. Intarzierea calatorilor la plecare nu va influenta orarul deja stabilit.

5.In cazul neprezentarii calatorului la imbarcare, locul sau va trece in gestiunea personala a transportatorului, iar biletul va fi considerat pierdut, clientul neavand dreptul la restituire.

6.Orele indicate pe biletele de calatorie,tichete de rezervare, pliante sau alte materiale promotionale nu sunt garantate si nu fac parte din contractul de transport.

7. Orarele pot suferi modificari fara preaviz.

8.Pasagerii vor fi informati corect si la timp inainte si in timpul calatoriei cu privire la modificarile survenite in orar si timpul estimat de sosire la punctele de legatura.

9.In cazul opririlor regulate de pe traseu, pasagerii sunt obligati sa se intoarca la autocar in timpul anuntat inainte de oprire, in caz contrar, autocarul va pleca din statie fara pasagerii care nu s-au prezentat.

10.Orele de sosire pot fi influentate de trecerile prin vami, precum si de diferiti factori externi si independenti de vointa transportatorului, cum ar fi: conditii meteorologice nefavorabile, drumuri in lucru, sosele supra aglomerate, accidente, etc. pentru care transportatorul nu isi asuma responsabilitatea.

11.Tabita Tour nu isi asuma nici o responsabilitate pentru intarzierile curselor si/sau pentru pierderile suferite de catre calator, ca urmare a acestor intarzieri. Orele de sosire fiind conditionate  de timpul de asteptare din granite si de pe sosele.

12.Tabita Tour are dreptul, oricand, sa anuleze o cursa in cazul amenintarii sau existentei unui razboi, conflict armat, atac terorist, blocada, greva, conditii meteorologice nefavorabile, miscari sociale, probleme tehnice ale autocarului sau alte circumstante ce ar putea fi un impediment pentru efectuarea calatoriei,.

13.Tabita Tour se obliga ca in situatia in care vehiculele cu care transporta calatorii sunt imobilizate pe traseu, sa asigure remedierea problemei in cel mai scurt timp sau sa asigure preluarea calatorilor transportati de catre un alt autocar in vederea continuarii cursei.

TRANSPORTUL PERSOANELOR CU HANDICAP:

14.In conformitate cu dispozitiile Regulamentului European 181/2011 transportatorul declara ca autocarele de transport folosite in desfasurarea activitatii sale nu sunt proiectate astfel incat sa asigure transportarea in deplina siguranta a persoanelor cu handicap si persoanelor cu mobilitate scazuta.

BILETUL DE CALATORIE SI REZERVAREA:

15.Biletele de calatorie sunt nominale, acestea neputand fi transmise altei persoane.

16.Biletele de calatorie reprezinta dovada incheierii contractului de transport intre calatorul al carui nume este trecut pe bilet si transportator.

17.Biletele nestampilate si nesemnate de agentie nu sunt valabile.

18.Tariful biletelor de calatorie nu include asigurarea medicala, iar informatii complete se pot obtine in oricare din agentiile societatii sau de la agentiile partenere.

19.Nu va fi posibila inlocuirea biletelor de calatorie pierdute, distruse sau furate si nu se vor emite duplicate, iar in acest caz calatorul nu poate fi despagubit.

20La biletele cu tarif promotional nu se acorda reduceri si nu se fac restituiri, cu exceptia cazurilor in care se renunta integral la calatoria dus/intors.

21.Transportatorul isi rezerva dreptul de a modifica tarifele sau orarele de circulatie cu anuntarea prealabila a pasagerilor.

22.Transportatorul isi rezerva dreptul de a vinde locurile neconfirmate, nu garanteaza existenta locurilor libere la data dorita de pasageri si nu se face responsabil pentru daunele suferite de pasageri, rezultate in urma neefectuarii calatoriei la data dorita de acestia.

ANULAREA, REPROGRAMAREA SAU RESTITUIREA:

Valoarea penalizarilor in cazul anularii, reprogramarii sau returnarii calatoriei, sunt prevazute pe site-ul tabitatour.ro la sectiunea“Regulamentul privind anularea, reprogramarea si returnarea contravalorii biletelor de calatorie”.

Cererile de returnare, reprogramare sau despagubire privind calatoria neefectuata se vor depune in scris la agentia de unde s-a achizitionat biletul de calatorie.Orice restituire se acorda numai titularului de bilet si doar in conditiile prevazute in regulamentul de restituire a biletelor Tabita Tour disponibil in agentii.

LA BORDUL AUTOCARULUI :

25.Este interzisa folosirea aparatelor personale de radio, mini TV, video sau a instrumentelor muzicale in autocar, folosirea acestora fiind permisa numai in conditiile in care volumul sunetului nu deranjeaza ceilalti pasageri.

26.Este intrezis pasagerilor: deteriorarea sau murdarirea autocarului, fumatul,  consumarea bauturilor alcoolice, imbarcarea fara a avea o igiena corporala corespunzatoare, imbarcarea in cazul in care este intr-o stare care indica o boala contagioasa, are un comportament necivilizat, sau are un comportament care duce la obstructionarea in orice fel a conducatorului auto sau a celorlate persoane din autocar. Transportatorul poate interzice pasagerului efectuarea sau continuarea calatoriei,la cererea majoritatii calatorilor, fara ca acesta sa aiba dreptul la o despagubire sau rambursare ulterioara a contravalorii biletului achitat.

27.Din motive de siguranta a integritatii corporale, este interzis pasagerilor sa calatoreasca in picioare sau sa se deplaseze in interiorul autocarului atat timp cat acesta se afla in miscare.In timpul opririlor efectuate pe traseu, pasagerii trebuie sa nu se indeparteze de ceilalti calatori, sa foloseaca doar toaletele special amenajate din locurile de oprire si sa nu intre in contact cu persoane necunoscute, transportatorul sau prepusii acestuia, nefiind raspunzatori pentru prejudiciile suferite.

BAGAJUL:

28.Calatorii au obligatia de a solicita etichetarea bagajelor de cala la imbarcare si sa pastreze tichetul pana in momentul debarcarii.

29.Dezlipirea tichetelor de pe bagaj este strict interzisa.

30.In timpul pauzelor care se efectueaza pe traseu, supravegherea bagajului de cala revine titularului.

31.Pasagerul este obligat sa se informeze si sa respecte legislatia in vigoare cu privire la greutatea si continutul bagajelor, inclusiv raspunderea vamala, pentru care transportatorul nu-si asuma nici o responsabilitate.

32.In costul biletului este inclus transportul unui anumit numar de kg de bagaj. Cuantumul acestor kg. este specificat pentru fiecare destinatie in parte, fiind afisata in orice agentie Tabita Tour. Orice depasire a greutatii maxime incluse in pretul biletului se taxeaza suplimentar la imbarcare conform tarifelor existente la data imbarcarii. Transportul bagajelor care depasesc cantitatea maxima admisa nu este garantat decat in limita spatiului disponibil din autocar si la tarifele in vigoare pe kg.Neplata taxei suplimentare da dreptul transportatorului de a nu permite imbarcarea pasagerului sau permite retinerea totala a bunurilor incredintate spre a fi transportate pana la plata integrala a sumei datorate.

33.Este strict interzis transportul in bagaje de obiecte si substante prin care se incalca legile in vigoare pe teritoriul Romaniei sau al altor state.

34.Reclamatiile privind deteriorarea, pierderea sau furtul bagajelor se depun imediat dupa sosire la responsabilul de autocar si vor fi confirmate in scris in maxim 48 de ore de la sosire. Reclamatiile ulterioare nu se vor lua in considerare.

35.Responsabilitatea pentru furtul, pierderea sau deterioarea bagajelor transportate in cala de bagaje, altele decat bagajele de mana, revine Tabita Tour, numai in cazul in care acestea se produc din neglijenta intentionata a echipajului autocarului, care va trebui dovedita de reclamant. Despagubirea in astfel de cazuri este in limita a 50 EUR.

36.Daca calatorul considera ca bagajul are o valoare mai mare de 50 de euro va face mentiuni exprese la imbarcare si isi va face asigurare pentru bagaj.

37.Nu se asigura despagubiri pentru bagajele de mana deteriorate sau pierdute (doar ca cazul in care vinovatia transportatorului se poate dovedi). Pentru a preintampina astfel de situatii se recomanda detinerea unei asigurari pentru bagaje.

SESIZARILE:

38.Plangerile se pot adresa in termen de 48 ore de la data prestarii serviciului regulat sau de la data la care ar fi trebuit sa aiba loc prestarea serviciului, transportatorul avand obligatia de a raspunde reclamatiilor in termen de 30 de zile calendaristice.

Prezentele conditii generale de transportator sunt valabile la data emiterii biletului de calatorie.




TRANSPORTATOR

Societatea TABITA TOUR