Condiții generale de transport

CONDITII GENERALE TRANSPORT COLETE
 
1. Toţi pasagerii au obligaţia de a respecta atât Condiţiile Generale de Transport si regulamentele in
vigoare Tabita Tour, cât şi prevederile aflate în vigoare privind Legea Transporturilor din România şi a
celorlalte state pe care calatorii le tranziteaza pe parcursul calatoriei, referitoare la documentele de
intrare /iesire, prevederile vamale, financiar administrative, referitoare la persoana sau la bagajele
sale. Transportatorul nu isi asuma raspunderea pentru cheltuieli suplimentare determinate de lipsa
acestor documente, acestea reprezentand raspunderea directă şi exclusivă a călătorului. Tabita Tour
isi rezerva dreptul de a verifica, fotocopia sau inregistra in orice alt fel documentele de calatorie ale
pasagerilor.
DOCUMENTELE PASAGERILOR:
2. Este responsabilitatea pasagerului sa se asigure ca detine toate documentele de calatorie necesare
intrarii, tranzitarii sau stationarii pe teritoriul unei tari straine cum ar fi pasaport, vize, adeverinta
medicala etc. Daca pe parcursul calatoriei, pasagerului i se refuza dreptul de a intra sau a tranzita o
tara pentru ca nu este in posesia documentelor corecte de calatorie, toate consecintele, inclusiv toate
daunele suferite de Tabita Tour, cad in responsabilitatea si vor fi suportate de catre pasager, fara ca
aceasta sa poata beneficia de vreo returnare integrala sau partiala a contravalorii biletului de
calatorie.
3. Daca pasagerii sunt retinuti si debarcati la frontiera pentru orice motiv determinat de formalitatile
de trecere a frontierei, si timpul de rezolvare al problemelor depaseste 30 minute, autocarul isi va
continua calatoria dupa trecerea celor 30 minute. In cazul in care pasagerii sunt retinuti de catre
autoritati, transportatorul nu este responsabil pentru bagajele acestora, abandonate in mijlocul de
transport. In cazul in care pasagerii detin documente de calatorie falsificate, caz in care poate fi
pasibil de amenzi transportatorul, reprezentantii societatii, sau personalul angajat al acesteia, Tabita
Tour, isi rezerva dreptul de a recupera de la persoana vinovata, suma aferenta amenzii si toate
daunele cauzate.
4. Copiii sub 14 ani trebuie sa calatoreasca insotiti de un adult. Copii sunt acceptati la bordul
autocarelor numai supravegheati de catre adulti sau in cazul in care detin un act notarial care
dovedeste acceptul parintelui sau tutorelui pentru efectuarea calatoriei si numai daca tara de
destinatie si/sau tara tranzitata in timpul calatoriei permit acest lucru.
IMBARCARE/DEBARCARE SI TRANSPORT :
5. Este obligatorie prezenţa călătorilor cu 30 min. înainte de plecare în scopul verificării actelor şi a
îmbarcării. Întârzierea călătorilor la plecare nu va influenţa orarul deja stabilit. În cazul neprezentării
călătorului la îmbarcare, locul său va trece în gestiunea personală a transportatorului, iar biletul va fi
considerat pierdut, clientul neavand dreptul la restituire.
6. Orele indicate pe biletele de călătorie, tichete de rezervare, pliante sau alte materiale promoţionale
nu sunt garantate şi nu fac parte din contractul de transport. Orarele pot suferi modificări fără
preaviz.
7. Pasagerii vor fi informati corect si la timp inainte si in timpul calatoriei cu privire la modificarile
survenite in orar, timpul estimat de sosire la punctele de legatura, astfel incat pasagerii vor avea la
dispozitie mai mult timp pentru a isi adapta calatoria noilor circumstante.
8. In cazul opririlor regulate de pe traseu, pasagerii sunt obligati sa se intoarca la autocar in timpul
anuntat inainte de oprire. In caz contrar, autocarul va pleca din statie fara pasagerii care nu s-au
prezentat, Tabita Tour neasumandu-si nici o responsabilitate pentru consecintele acestui fapt.
9. Trecerile prin vămi condiţioneaza/pot influenţa orele de sosire, transportatorul nerăspunzând
pentru eventualele întârzieri la sosire. De asemenea, întârzierile pot fi cauzate şi de diferiţi factori
externi şi independenţi de voinţa transportatorului, cum ar fi: conditii meteorologice nefavorabile,
drumuri în lucru, şosele supra aglomerate, accidente, etc. pentru care transportatorul nu îşi asumă
responsabilitatea.Tabita Tour nu isi asuma nici o responsabilitate pentru intarzierile curselor si/sau
pentru pierderile suferite de catre calator, ca urmare a acestor intarzieri. Orele de sosire fiind
conditionate de timpul de asteptare din granite si de pe sosele.
10. Tabita Tour are dreptul, oricand, sa anuleze o cursa in cazul amenintarii sau existentei unui
razboi, conflict armat, atac terorist, blocada, greva, conditii meteorologice nefavorabile, miscari
sociale, probleme tehnice ale autocarului sau alte circumstante ce ar putea fi un impediment pentru
efectuarea calatoriei, Tabita Tour, va gasi solutia cea mai buna de remediere a situatiei sau o
alternativa pentru transport, in masura in care acest lucru este posibil si la costuri rezonabile,
valoarea despagubirii acordate pasagerilor nu va depasi insa contravaloarea biletului de calatorie.
11. Tabita Tour se obliga ca in situatia in care vehiculele cu care transporta calatorii sunt imobilizate
pe traseu, sa asigure remedierea problemei in cel mai scurt timp sau sa asigure preluarea calatorilor
transportati de catre un alt autocar in vederea continuarii cursei.
TRANSPORTUL PERSOANELOR CU HANDICAP:
12. In conformitate cu dispozitiile Regulamentului European 181/2011 transportatorul declara ca
autocarele de transport folosite in desfasurarea activitatii sale nu sunt proiectate astfel incat sa
asigure transportarea in deplina siguranta a persoanelor cu handicap si persoanelor cu mobilitate
scazuta.
BILETUL DE CALATORIE SI REZERVAREA:
13. Biletele de călătorie sunt nominale, acestea neputând fi transmise altei persoane şi trebuie să fie
prezentate la cererea atât a autorităţilor, cât şi a personalului firmei. Biletele de călătorie reprezintă
dovada încheierii contractului de transport între călătorul al cărui nume este trecut pe bilet şi
transportator. Biletele neştampilate si semnate nu sunt valabile.
14. Tariful biletelor de călătorie nu include asigurarea medicală, iar informaţii complete privind
tarifele, ofertele, reducerile şi facilităţile acordate de către tranportator se pot obţine în oricare din
agenţiile societăţii sau de la agenţiile partenere Tabita Tour. Nu va fi posibilă înlocuirea biletelor de
călătorie pierdute, distruse sau furate si nu se vor emite duplicate, iar în acest caz calatorul nu poate
fi despăgubit.
15. La biletele cu tarif promoţional nu se acordă reduceri şi nu se fac restituiri, cu excepţia cazurilor în
care se renunţă integral la călătoria Dus/Întors.
16. Transportatorul isi rezerva dreptul de a modifica tarifele sau orarele de circulatie cu anuntarea
prealabila a pasagerilor.
17. Toate rezervările sunt obligatorii, iar pentru ca acestea să fie valabile trebuie să se efectueze cu
cu cel puţin 7 zile înainte pentru biletele Dus şi cu 15 zile înainte de data plecării pentru segmentul de
întoarcere, în cazul biletelor Dus/Întors sau a biletelor care au dată fixă de întoarcere.
18. Valabilitatea unei rezervari este de 24 de ore , timp in care , pasagerul trebuie sa asigure plata
serviciului de transport, la expirarea acestui termen, rezervarea va fi anulata automat.
Transportatorul îşi rezervă dreptul de a vinde locurile neconfirmate, nu garantează existenţa locurilor
libere la data dorită de pasageri şi nu se face responsabil pentru daunele suferite de pasageri,
rezultate în urma neefectuării călătoriei la data dorită de aceştia.
ANULAREA, REPROGRAMAREA SAU RESTITUIREA:
19. ANULARE:Biletul de calatorie poate fi anulat numai in aceeasi zi cu data emiterii, in cazul in care
este emis gresit, dar trebuie inlocuit cu biletul corect..Dupa acest termen,anularea nu mai este
posibila,biletul este supus regulamentului de RESTITUIRE.
20. REPROGRAMARE:Reprogramarea calatoriei,anuntata cu mai mult de 48 h inainte de data
calatoriei taxa de 5 euro - taxa de rezervare . Reprogramarea calatoriei anuntata cu mai mult de 24 h
si mai putin de 48 h inainte de data plecarii taxa 20 % din valoarea biletului. Reprogramarea
calatoriei anuntata cu mai mult de 12 h si mai putin de 24 h inainte de ora plecarii taxa 50 % din
valoarea biletului. Reprogramarea calatoriei anuntata cu mai putin de 12 h inainte de ora plecarii si
dupa plecarea autocarului nu se fac reprogramari.
21. RESTITUIRE:Renuntarea integrala la biletul de calatorie,anuntata cu mai mult de 48h inainte de
data plecarii penalizare de 20 % din valoarea a biletului. Renuntarea integrala la biletul de
calatorie,anuntata cu mai putin de 48h si mai mult de 24 h inainte de data plecarii penalizare de 50 %
din valoarea biletului. Restituirea partiala a biletului pentru tronson neefectuat- data de retur deschisa,
doar in perioada de valabilitate a biletului si cu 7 zile inainte de data plecarii penalizare de 30 % din suma ramasa , dupa ce din valoarea intreaga a biletului s-a scazut
valoarea biletului dus deja efectuat / posibila doar in perioada de valabilitate a biletului in intervalul de 6 luni. Restituirea

partiala a biletului pentru tronson neefectuat- data de retur inchisa,doar in perioada de valabilitate a

biletului penalizare de 20 % din suma ramasa , dupa ce din valoarea intreaga a biletului s-a scazut

valoarea biletului dus deja efectuat. Restituirea partiala a biletului pentru tronson neefectuat- data de

retur deschisa,doar in perioada de valabilitate a biletului si cu mai putin de 7 zile inainte de data

plecarii nu se fac restituiri. Restituirea integrala a biletului de calatorie cu mai putin de 24 h inainte de

data plecarii si dupa plecarea autocarului nu se fac restituiri .

22. OBSERVATII: Taxa de rezervare nu este restituibila .Toate reprogramarile,restituirile,prelungirile

ce se efectueaza nu se calculeaza fara taxa de rezervare. Taxa de rezervare,de 5 euro, se incaseaza

pentru toate tipurile de bilete,inclusiv pentru biletele gratuite si cele de reprogramare. La biletele

PROMO nu se efectueaza reduceri, restituiri, reprogramari, cu exceptia cazurilor in care se renunta

integral la calatoria dus-intors cu mai mult de 48 h inainte de calatoria dus. Orice restituire,

reprogramare,etc se acorda doar titularului de bilet si conform conditiilor de transport , pe baza unei

cereri completate la agentia de unde s-a achizitionat biletul. Raspunsul la solicitari se primeste in

maxim 30 de zile. Nu se acorda restituiri pt biletele furate, distruse, deteriorate , pierdute. Toate

prevederile prezentului regulament sunt posibile si in functie de disponibilitatea locurilor .

SESIZARILE:

23. Plangerile se pot adresa in termen de trei luni de la data prestarii serviciului regulat sau de la data

la care ar fi trebuit sa aiba loc prestarea serviciului. In termen de o luna de la data primirii plangerii

transportatorul ii notifica pasagerului daca plangerea sa este considerata intemeiata, respinsa sau

este inca analizata.

LA BORDUL AUTOCARULUI :

24. Este interzisa folosirea aparatelor personale de radio, mini TV, video sau a instrumentelor

muzicale in autocar. Utilizarea unui CD player sau a altor mijoace cu aceleasi functii, este permisa

numai in conditiile in care volumul sunetului nu deranjeaza ceilalti pasageri.

25. Este intrezis pasagerilor: deteriorarea sau murdarirea autocarului, fumatul, consumarea

bauturilor alcoolice, imbarcare fara a avea o igiena corporala corespunzatoare ,imbarcarea in cazul in

care este intr-o stare care indica o boala contagioasa, are un comportament necivilizat, sau are un

comportament care duce la obstructionarea in orice fel a conducatorului auto sau a celorlalte

persoane din echipaj in indeplinirea in bune conditii a atributiiilor specifice, sau cauzeaza neplaceri

sau discomfort calatorilor din autocar sau altor participanti la trafic. In cazul in care incalca legile pe

teritoriul Romaniei sau al celorlalte state prin care calatoreste, transportatorul, poate interzice

pasagerului efectuarea sau continuarea calatoriei,la cererea majoritatii calatorilor, fara ca acesta sa

aiba dreptul la o despagubire sau rambursare ulterioara a contravalorii biletului achitat.

26. Din motive de siguranta a integritatii corporale, este interzis pasagerilor sa calatoreasca in

picioare sau sa se deplaseze in interiorul autocarului atata timp cat acesta se afla in miscare.

BAGAJUL :

27. Călătorii au obligaţia de a solicita etichetarea bagajelor de cala la imbarcare si sa pastreze

tichetul pana in momentul debarcarii. Dezlipirea tichetelor de pe bagaj este strict interzisa. In timpul

pauzelor care se efectueaza pe traseu, supravegherea bagajului de cala revine titularului.

28. Pasagerul este obligat să se informeze şi să respecte legislaţia în vigoare cu privire la greutatea şi

conţinutul bagajelor, inclusiv răspunderea vamală, pentru care transportatorul nu-şi asumă nici o

responsabilitate. In costul biletului este inclus transportul unui anumit numar de kg de bagaj.

Cuantumul acestor kg. este specificat pentru fiecare destinatie in parte, fiind afisata in orice agentie

Tabita Tour. Orice depasire a greutatii maxime incluse in pretul biletului se taxeaza suplimentar la

imbarcare conform tarifelor existente la data imbarcarii. Transportul bagajelor care depasesc

cantitatea maxima admisa nu este garantat decat in limita spatiului disponibil din autocar si la tarifele

in vigoare pe kg. Neplata taxei suplimentare da dreptul transportatorului de a nu permite imbarcarea

pasagerului sau permite retinerea totala a bunurilor incredintate spre a fi transportate pana la plata

integrala a sumei datorate.

29. Este strict interzis, transportul in bagaje de: droguri, substante explosive sau toxice, arme,

munitie, tuburi de oxigen sau gaz, butelii sau orice alte substante caustice periculoase, a operelor de

arta de patrimoniu fara autorizatiile necesare, precum si alte obiecte si substante prin care se incalca

legile in vigoare pe teritoriul Romaniei sau al altor state.

30. Reclamaţiile privind deteriorarea, pierderea sau furtul bagajelor se depun imediat după sosire la

responsabilul de autocar şi vor fi confirmate în scris în maxim 48 de ore de la sosire. Reclamaţiile

ulterioare nu se vor lua în considerare.

31. Responsabilitatea pentru furtul, pierderea sau deterioarea bagajelor transportate in cala de

bagaje, altele decat bagajele de mana, revine Tabita Tour, numai in cazul in care acestea se produc

din neglijenta intentionata a echipajului autocarului, care va trebui dovedita de reclamant.

Despagubirea in astfel de cazuri este in limita a 50 EUR. Daca calatorul considera ca bagajul are o

valoare mai mare de 50 de euro va face mentiuni exprese la imbarcare si isi va face asigurare pentru

bagaj.

32. Nu se asigură despăgubiri pentru bagajele de mână deteriorate sau pierdute (doar în cazul în care

vinovaţia transportatorului se poate dovedi), in cazul pierderii sau deteriorarii de bunuri si obiecte de

valoare cum ar fi: bani, bijuterii, obiecte de arta, camerele foto, video, computere, etc, aflate in

bagajele pasagerilor. Pentru a preîntâmpina astfel de situaţii se recomandă deţinerea unei asigurări

pentru bagaje.

33. Transportul animalelor este permis numai in cala, in custi speciale care pot asigura conditii

pentru transport

34. Prezentele conditii generale de transportator sunt valabile la data emiterii biletului de calatorie.

35. Prin achizitionarea biletului, calatorii, declara ca au luat cunostinta de toate aceste conditii si sunt

de acord cu respectarea acestora.